סליחה על הנסיון הקודם…
במצב הנתון (ראו בקישור) תור הלבן. אתם יכולים לראות שלרשות הלבן עומדת בחירה בין שמונה אפשרויות לצעד הבא. שבע מהן גורמות ללבן להפסיד, ורק אחרי אחת מהן הוא יכול להשיג תיקו. האם תוכלו למצוא מה על הלבן לעשות? (בלי לרמות ולתת את המצב לתוכנת שחמט…)
מה הקשר למדעי המחשב, אתם שואלים? ובכן, את החידה הזו ניתן לפתור באמצעות טכניקה ידועה ממדעי המחשב (ואני לא מתכוון לסריקה של עץ המשחק, גיזום אלפא-ביתא וכדומה – השיטות הרגילות בתוכנות שמשחקות שחמט).